miércoles, 3 de febrero de 2010

Llibres escollits










Ramón Mur

Un inesperat contratemps resolt feliçment al remat, m'ha impedit escriure abans d'ara de la signatura de llibres que vaig tindre l'honor de compartir amb José Ignacio Micolau Adell, dissabte passat, a la llibreria Serret de Valderroures. Ell va signar i va dedicar exemplars del seu llibre 'Cuestiones bajoaragonesas' que també vaig tindre l'honor i el plaer de presentar a Alcanyís el 21 de novembre de l'any passat. Jo vaig fer lo mateix amb la meva novel.la 'Huellas de herradura'. Tot en aquest ambient sacrosant,-perquè no hi ha res més sant, encara que pel civil i intel.lectual, que una biblioteca-de la Llibreria Serret de Valderroures.

Al llarg del matí van passar lectors coneguts i desconeguts. Saludàvem als primers i Octavi feia les presentacions dels segons. He parlat tantes vegades i sempre bé, perquè s'ho mereix, d'Octavi i la seva 'botiga' de llibres que no vaig a insistir per no caure en l'adulació que sempre embafa.
Sí deixaré constància que Serret és un dels punts més ideals d'aquest planeta per ESCOLLIR llibres. Afirmació més que apropiada parlant del llibre 'Cuestiones bajoaragonesas' al que José Ignacio Micolau fa aquesta encertada afirmació: "Avui, que els mitjans de comunicació de masses - forma subtil de dominació - tendeixen a uniformar i manipular el saber i la informació, el llibre, no el llibre anunciat, sinó el llibre escollit, és encara una esperança per a la necessària independència de criteri de l'home de l'últim terç del segle XX ". Afegeixo, amb llicència de l'autor, que la sentència serveix per a aquest començament del segle XXI en el qual per adquirir aquesta "necessària independència de criteri" que donen els llibres "escollits", res millor que pasar per la llibreria Serret de Valderroures. Allà sempre hi ha un llibre o un altre d'escollir amb la llibertat de gust literari i l'orientació ideològica de cadascú.

No hay comentarios: